Kaizen je inkrementalno kontinuirano unapređenje procesa u cilju
eliminiranja gubitaka u poduzeću. Kaizen riječ je sastavljena od dvije japanske
riječi: „kai“- izdvojiti, i „zen“- popraviti. Kako i same riječi
objašnjavaju, potrebno je izolirati problem, analizirati ga, riješiti problem i
zatim implementirati rješenje. Kaizen svoje temelje zasniva na učenjima
Edwardsa Deminga i njegovog kruga kvalitete PDCA. Kaizen ne cilja na
fundamentalna unapređenja procesa, jer je njih jako teško postići, nego na mala
ali konstantna unapređenja. Mala konstantna unapređenja, kada se gledaju iz dužeg
vremenskog aspekta postižu velike uštede i velika poboljšanja u svim procesima
u poduzeću.
Postoji nekoliko različitih kaizen događaja, svi u osnovi imaju isti
cilj – eliminiranje gubitaka, ali se razlikuju po učesnicima i mjestu
odvijanja, te dužini:
a)
KAIZEN DOGAĐAJ – je planirana aktivnost gdje tim
pokušava unaprijediti neki aspekt svojeg poduzeća. Prije same aktivnosti
potrebno je izolirati problem, odrediti tim i vođu tima, odrediti cilj
unapređenja, mjere koje će se koristiti i vrijeme trajanja. Kaizen događaj ima
za cilj brzo otkrivanje korijena uzroka problema i brzu fokusiranu
implementaciju rješenja.
b)
GEMBA KAIZEN – gemba se sa japanskog jezika
prevodi kao pravo mjesto. U proizvodnom poduzeću gemba označava sam proizvodni
pogon. Gemba kaizen je zapravo kaizen aktivnost koja se odvija u proizvodnji.
c)
SISTEM KAIZEN – je kaizen koji se odnosi na
radikalno unapređenje procesa kako bi se eliminirali gubici koji ne dodaju
vrijednost proizvodu.
d)
KAIZEN BLIC – je planirani kaizen događaj koji
traje 3 do 5 dana. Osnovni cilj je brzina unapređenja.
e)
KAIZEN SUPER BLIC – je događaj koji traje svega
nekoliko sati i sprovodi se odmah po identifikaciji problema u procesu, ili na
samoj mašini.
Kaizen je metoda kontinuiranog unapređenja koju moraju svi prakticirati
u poduzeću. Poka yoke, jidoka, SMED, uravnoteženje procesa proizvodnje itd. su
zapravo produkti kaizen aktivnosti. Svaki poka yoke uređaj nastaje sprovođenjem
kaizen aktivnosti tj. Rješavanjem korijena nekog problema u proizvodnji.
Kaizen mora biti pažljivo pripremljen, efikasno vođen i implementiran
ako se žele uspješni rezultati. Bez obzira koja vrsta Kaizen aktivnosti se
sprovodi, potrebno je pridržavati se standardiziranog redoslijeda aktivnosti.
Ako se aktivnosti ne sprovedu po standardnom odgovarajućem redoslijedu, dolazi
do konfuzije i loših rezultata. Vrijeme Kaizen događaja se može podijeliti u 3
velike cjeline:
-
40 % vremena bi trebalo potrošiti na pripremu
(izolacija problema, upotreba statističkih aktivnosti),
-
40 % vremena bi trebalo potrošiti na pronalaženje
rješenja i
-
20 % vremena bi trebalo potrošiti na
implementaciju rješenja.
1. Glavna
prednost poduzeća su njeni radnici.
2. Unapređenje
procesa će se prije desiti ako se unapređuje po malo, nego mnogo odjednom.
3. Unapređenja
treba implementirati čim se ukaže mogućnost za to.
4. Preporuke
za unapređenje moraju biti bazirane na kvantitativnim i statističkim metodama
evaluacije procesa.
Kaizen aktivnost se bazira na Demingovom krugu kvalitete sa 4 osnovne
aktivnosti koje treba sprovesti:
a)
Planiranje (Plan)
b)
Sprovođenje (Do)
c)
Provjera (Check)
d)
Zaključivanje (Act)
Koraci u Kaizen metodologiji:
Definicija problema
▼Analiza problema
▼
Identifikacija uzroka
▼
Planiranje aktivnosti
▼
Implementacija
▼
Potvrda rezultata
▼
Standardizacija
▼
Kako?
▼
Zašto?
▼
Što?
▼
Planiraj (Plan)
▼
Sprovedi (Do)
▼
Provjeri (Check)
▼
Zaključi (Act)
Nema komentara:
Objavi komentar